Martin Hájek
Majetek v hodnotě
8,5 mld. Kč
- Hájek byl vášnivým sázkařem a potřeboval k tomu rychlý výsledkový a statistický servis. Tak ho vytvořil pod značkou Livesport.
- Livesport dnes používá 85 milionů lidí měsíčně a je silný zejména na italském, ruském a britském trhu.
- Hájek se začíná čím dál víc angažovat ve veřejném dění: podporoval prezidentskou kandidaturu Jiřího Drahoše a nedávno vstoupil do vlastnické struktury Deníku N.
Datum narození
5. 2. 1980
Posedlost
tenis, literatura
Loňský majetek
7,5 mld. Kč
Martin Hájek v roce 2006 spolu s programátorem Jiřím Marešem založil službu Livesport a dnes s ní rychlým sportovním výsledkovým servisem zásobují skoro 90 milionů lidí každý měsíc. Jejich mobilní aplikace překročila milník 65 milionů stažení, a podle všeho je to tak třetí nejpopulárnější mobilní aplikace po antivirovém Avastu a AVG (mají přes 100 milionů stažení). Livesport vydělává skrze partnerství především se sázkovými kancelářemi a jde mu to velmi dobře: přesné finanční výsledky sice nejsou z k dispozici, za rok 2018 jsou známé jen tržby (1,7 miliardy korun), ale podle informací Forbesu by se zisk EBITDA měl pohybovat okolo jedné miliardy korun. „Hospodaříme se ziskem od prvního roku existence. Devadesát procent zisku zásadně necháváme ve firmě, aby dál rychle rostla a vylepšovala službu, kterou děláme,“ říká Hájek. On sám drží v Livesportu podíl 85 procent, zbytek patří Marešovi. O tom, že firma má silné kapitálové zdroje, vypovídá i to, že si letos ze svého (!) postavila nad stanicí metra Nové Butovice novou desetipatrovou kancelářskou budovu a hned vedle má k dispozici pozemek na další prosklený věžák. Kromě toho Livesport ve velkém investoval do startupu Liftago a koupil společnost Pragosport, která obchoduje s televizními právy na sportovní přenosy. Vedle toho firma dál masivně vylepšuje svůj produkt a její zakladatel se začíná čím dál výrazněji angažovat ve veřejném dění. Podpořil například vzdělávací neziskovku EDUin, vstoupil do majetkové struktury Deníku N a podporuje i děti vystupující z ústavní péče do dospělého života.
„Nabídky na prodej firmy házím rovnou do koše. Neprodáme za žádnou cenu, nás to prostě baví.“ (Forbes, srpen 2016)
— Martin Hájek